church property administrator
——————-
It may be helpful to i.e. check
Ernest Thode
German-English Genealogical Dictionary
(or similar compendiums)
in cases like this.
Dankeschön. Ich habe im Internet recherchiert und jemanden gelesen, der Thodes Definition zitiert hat, um zu erraten, was es bedeuten könnte, nachdem Franz mir bei den Buchstabenformen geholfen hat - damit ich hier wenigstens eine intelligente Frage stellen konnte.
Ich habe aber auch gelesen, dass Thode voller Fehler steckt, über die Deutsch-Muttersprachler erstaunt sind, und so habe ich sie nie gekauft. Ich habe andere Bücher, mit denen ich normalerweise recht zufrieden bin - Kirchenpfleger war drin - aber da Heileinpfleger nicht war, konnte ich keine Querverweise erstellen.
Thode ist hier eher teuer, und wenn es auch etwas fehleranfällig ist, habe ich es nie als guten Kauf empfunden.
.
.
.
Thank you. I did search the Internet, and read someone who quoted Thode's definition, in order to try and guess what it might mean after Franz helped me with the letterforms—so that I could at least ask an intelligent question here.
But I have also read, that Thode is riddled with errors that people who speak German natively are quite astonished at, and so I've never purchased it. I have other books I'm usually quite happy with—Kirchenpfleger was in there—but since Heileinpfleger wasn't, I couldn't cross-reference.
Thode is rather expensive here, and if it's also somewhat error-prone, I never saw it as a good purchase.