Wehrshausen, Hersfeld —wo ist dieser Ort?

Ich entschuldige mich - ich spreche kein Deutsch, ich hoffe diese Übersetzung ist gut. Ich weiß, dass es in Marburg ein Wehrshausen gibt. In den Kirchenbüchern hier auf der Archion-Website ist aber auch ein Wehrhausen in Kurhessen-Waldeck > Hersfeld aufgeführt. Ist dies derselbe Ort oder ist es ein Dorf in Hersfeld-Rotenburg, das ich im Internet nicht finden konnte?

———

My apologies—I do not speak German, I hope this translation is good. I know there is a Wehrshausen in Marburg. But in the church records here on the Archion website, there is also listed a Wehrhausen in Kurhessen-Waldeck > Hersfeld. Is this the same location, or is it a separate village located in Hersfeld-Rotenburg that I have not been able to locate on the Internet?

ADDITION:

Wo würden diese Leute ihre Aufzeichnungen vor 1775 haben?

———

Also, where would these people have their records before 1775?

And the church entries of Wehrshausen (Kreis Marburg) before 1772 were written in the church book of Elnhausen (Kreis Marburg).

Hello,
Wehrshausen (Kreis Marburg) and Wehrshausen (Kreis Hersfeld) are two different villages, please see here: https://s.meyersgaz.org/search?search=wehrshausen . The church entries of Wehrshausen (Kreis Hersfeld) before 1775 were written in the church book of Schenklengsfeld (Kreis Hersfeld).

Wonderful! I tried maps and Wikipedia but I couldn't find any information on Wehrshausen (Hersfeld). I did not know about Meyer's Gazette—that is so useful.

Thank you very much!

Zurück
Oben