Ich bin Amerikaner mit deutschen Vorfahren

(Ich benutze Google Translate, also verzeihen Sie mir, wenn das Deutsch verpfuscht ist. Ich kann kein Deutsch lesen oder schreiben.) Ich hatte einige Erfolge beim Aufspüren von Vorfahren, aber in einigen Fällen kann ich anscheinend keine Aufzeichnungen finden.

Zum Beispiel habe ich Tauf- und Sterbeurkunden von Wilhelm Ludwig Nepomuc Schmehl gefunden, aber ich kann seine Heiratsurkunde nicht finden.

Matricula hat nur zwei Heiratsurkunden für Weener für 1878. Ich weiß, dass die Zivilstandsregistrierung vor 1878 obligatorisch wurde. Werden Zivilstandsurkunden digitalisiert? Wenn ja, wo?

Ich kann auch keine Heiratsurkunde für meinen Ururgroßvater Carl August Schmehl finden, aber ich habe keine Ahnung, wann sie geheiratet haben. 1839 bekamen sie ihr erstes Kind.

Sie können die Arbeit, die ich an meiner Familie geleistet habe, auf FamilySearch sehen.

Vielen Dank für jede Hilfe oder Ratschläge, die Sie mir geben können.
 
Good evening,

since Wilhelm Ludwig Nepomus Schmehl's wife, Johanna Alberdina Paulina ALBERS, was of Reformed Evangelical religious belief, her baptism can be found here


the marriage on 30. April 1878 should also be recorded in that Reformed Evangelical church register.

I would assume that the same holds true regarding the marriage of your great-grandfather, Carl August Schmehl.

---------------------------------------

You kindly provided a link to a current database of Mr. Hans-Dieter Wilts on GEDBAS - showing that Mr. Wilts researches the same people you're interested in. The records on GEDBAS also provide current contact information for Mr. Wilts.

Mr. Wilts also has a family tree on Geneanet containing right the same data here


That said and since Mr. Wilts obviously has the dates and further details for the events you're interested in, did you already contact Mr. Wilts and ask him for help?

-----------------------------------------

Other than that there's a so-called Ortsfamilienbuch (OFB) for Weener published in 2015 by Mr. Jan-Dirk Zimmermann.
For further details incl. contact data to Mr. Zimmermann please see here:


-----------------------------------------
Last but not least - as you've most likely already found by making use of Archion > Search...

Evangelical / Lutheran church registers for Weener are not online avaible here at Archion as of yet.

Kind regards, Vera
 
Zurück
Oben